IMPRESSUM

MPEP Luxembourg Management S.à r.l
26, rue Louvigny
L-1946 Luxembourg

Telefon: +352 27 86 17 20
Fax: +352 27 86 17 29
E-Mail: info@mpep.lu
Internet: www.mpep.lu

Geschäftsführung: Horst Güdel, Christopher Bär, Liliane Armel, David Schäfer

Firmensitz:
Luxembourg
Registration Court:
Registre de Commerce et des Sociétés Luxembourg
Numéro d´immatriculation:
B 187083

Steuernummer:
LU27126582

Aufsichtsbehörde:
Commission de Surveillance du Secteur Financier (CSSF)
110, route d'Arlon
L-2991 Luxembourg
Tel. +352 26251-1
Fax +352 26251-601
www.cssf.lu

Inhaltlich Verantwortlicher gemäß § 18 Abs. 2 Medienstaatsvertrag:
David Schäfer
MPEP Luxembourg Management S.à r.l.
K26, rue Louvigny
L-1946 Luxembourg

Rechtliche Hinweise und Haftungsausschluss

  1. Diese Webseiten dienen ausschließlich der Information über die MPEP Luxembourg Management S.à r.l.. Die Texte, Bilder, Grafiken und das Layout sowie die gesamte graphische Gestaltung dieser Seiten sind urheberrechtlich geschützt.
  2. Die Inhalte dieser Webseiten dienen lediglich allgemeinen Informationszwecken. Auch wenn alle Angaben auf Ihre Richtigkeit und Vollständigkeit geprüft wurden, kann das Auftreten von Fehlern oder Ungenauigkeiten in Einzelfällen nicht ausgeschlossen werden. Die MPEP Luxembourg Management S.à r.l. übernimmt deshalb hinsichtlich der Richtigkeit, Vollständigkeit und Aktualität ihrer Webseiten keine Haftung für Schäden materieller oder immaterieller Art, die durch die Nutzung fehlerhafter oder unvollständiger Informationen innerhalb dieses Internetangebotes entstehen.
  3. Die MPEP Luxembourg Management S.à r.l. behält sich ausdrücklich vor, Teile der Seiten oder das gesamte Angebot ohne gesonderte Ankündigung zu verändern, zu ergänzen, zu löschen oder die Veröffentlichung zeitweise oder endgültig einzustellen.
  4. Trotz sorgfältiger inhaltlicher Kontrolle übernimmt die MPEP Luxembourg Management S.à r.l. keine Haftung für die Inhalte externer Links. Für den Inhalt der verlinkten Seiten sind ausschließlich deren Betreiber verantwortlich.
  5. Sofern innerhalb des Internetangebots der MPEP Luxembourg Management S.à r.l. die Möglichkeit zur Eingabe persönlicher oder geschäftlicher Daten besteht, erfolgt diese Angabe der Daten durch den Nutzer ausdrücklich auf freiwilliger Basis. Die Munich Private Equity Partners GmbH erklärt ausdrücklich, dass diese Daten nur zu dem angegebenen Zweck verwendet und nicht an Dritte weitergegeben werden. Alle Angaben werden gemäß den geltenden datenschutzrechtlichen Bestimmungen vertraulich behandelt.

Image and Photo credits:
© pierluigipalazzi – Fotolia.com_93067881
© pierluigipalazzi – Fotolia.com_93067809
© TTstudio – Fotolia.com_92777068

Die Produkte, Dienstleistungen, Informationen und/oder Inhalte auf dieser Website sind möglicherweise für Staatsbürger oder Bewohner bestimmter Länder nicht verfügbar oder zulässig..

Informationen auf dieser Website stellen kein Angebot zum Kauf, Verkauf oder zur Zeichnung von Anteilen an Investmentgesellschaften oder anderen Wertpapieren dar. Ein Angebot zur Investition, das auf dem Inhalt dieser Website basiert, kann nicht angenommen werden.

Jeder Besucher dieser Website ist an die hierin genannten Beschränkungen gebunden. Die Nichteinhaltung der Beschränkungen kann eine Verletzung der Vertriebs- bzw. Wertpapiergesetze des Herkunftslandes darstellen.

Eine Person, für die solche Beschränkungen gelten, darf die hier hinterlegten Informationen nicht aufrufen und sollte diese Website sofort verlassen.

Die hier hinterlegten Informationen richten sich an „sachkundige Anleger“ („Well-Informed Investors“) gemäß Artikel 2 des Luxemburger SIF Gesetzes vom 13. Februar 2007 in der jeweils geltenden Fassung. Die folgenden Informationen sind nicht für Sie geeignet, wenn Sie kein sachkundiger Anleger sind.

Wir hatten keinen vorherigen Kontakt mit Ihnen und hatten daher keine Möglichkeit festzustellen, ob Sie ein sachkundiger Anleger sind. Durch den fortgesetzten Besuch auf unserer Website bestätigen Sie die voranstehenden Aussagen.

Mit Betätigen der Schaltfläche „Fortfahren“ bestätigen Sie, dass Sie den oben beschriebenen Status als „sachkundiger Anleger“ erfüllen und dass der Zugang zu den Informationen nach den Gesetzen Ihres Herkunftslandes zulässig ist.

ENTWICKLUNG DES RWB EVERGREENS

Information concerning voting rights policy

Goal of voting rights policy

For us as an AIFM the highest priority is to preserve and handle the interests of our investors. In this context, the AIFM considers it as its duty exercising the voting rights attached to the managed assets.

The goal of our voting rights policy is to describe how and according to which principles the AIFM exercises its voting rights associated with the investments of our managed AIFs at the general meetings. Particular attention is paid to ensure that the exercise of voting rights is in line with investors’ interests and the Fund’s investment policy.

Based on the low percentage of voting rights held an AIF has little influence to the target funds and their management. Typically the quota is far from holding blocking minorities as well as exceeding relevant thresholds
(3 %, 5 %) for securities markets. Moreover in general meetings nearly all voting rights are present. The scope of decisions to be taken is anyhow limited. Instead most relevant aspects are dealt within the target funds constitutional documents.

In very unusual cases, an AIF managed by us may hold shares in operating companies, in particular after a “distribution in kind” from a target fund. It is not intended to hold such investments for a longer term.

Principles of voting rights policy

The AIFM supports all sustainable measures of an active corporate governance policy which increase the long-term value of our investments in the interest of our investors.

In general the AIFM exercises voting rights attached to the managed assets in particular if it seems to be necessary to preserve investors’ interests or to be in line with Fund’s investment policy and always taking into account the resulting costs. Depending on the place of meeting the AIFM exercises voting rights itself or through a representative.

In the event that voting rights are exercised, the AIFM acts independently of the interests of third parties and exclusively in the best interests of the AIF and its investors as well as in consideration of the integrity of the market.

As part of its responsibility for managed client funds, the AIFM fulfills this obligation according to the following criteria:

Investor interests

Each interest should basically have the same voting right.

Quality of management

Members of board (executive board, supervisory board, board of directors) should be competent and largely independent and not subject to conflicts of interest.

Remuneration

The remuneration of members of board should be transparent and linked to the long-term success of the company.

Impartiality of auditor

The auditor, which is engaged for the review of the annual financial statements, should be independent and impartial. Remuneration should be in line with the market standard.

Reporting

Reporting should ensure the maximum transparency regarding business situation and development.

Regarding equity investments

Dividend policy

The dividend policy should be in line with the financial result of the company, the long-term corporate strategy and adequate to industry.

Capital measures and repurchase of shares

Capital measures should increase long-term value of the company. Each investor should have the same right regarding share buybacks.

Complaints Handling

MPEP Luxembourg Management S.à r.l. has implemented procedures for managing customer complaints which complies with the requirements of CSSF Circular 17/671 and CSSF Regulation 16-07 relating to the out-of-court resolution of complaints.

Any complaint concerning the funds or the management company may, together with a brief subscription of your contractual relationship with us, the problem that caused the complaint and supporting documents, be sent to:

MPEP Luxembourg Management S.à r.l.
To the attention of the Compliance Officer
26, route Louvigny
L-1946 Luxembourg
Grand-Duchy of Luxembourg


or via e-mail to compliance@mpep.lu

We will treat your complaint as follows:

  • An acknowledgement letter or email will be sent to you within ten business days as of the receipt of the complaint if the complaint cannot be closed before this timeline.
  • An update letter or email will be sent to you every four weeks to inform you of the progress of your complaint.
  • A final letter will be sent to you to inform you on the outcome of our investigation and the actions taken to resolve the complaint.

Where, in the first instance, you obtained no or a dissatisfactory answer, you may refer to our management board, including the information as above and a detailed and chronological statement of the steps already taken, to:

MPEP Luxembourg Management S.à r.l. To the attention of the Board of Directors 26, route Louvigny L-1946 Luxembourg Grand-Duchy of Luxembourg or via e-mail to info@mpep.lu.

Please be aware that there is an out-of-court dispute settlement procedure with the Commission de Surveillance du Secteur Financier (“the CSSF”), the Luxembourg financial services regulator.

Where a customer did not receive a response or satisfactory response within one month of a complaint being submitted to us, you may refer your complaint to the CSSF by the following means:

either by mail addressed to:

Commission de Surveillance du Secteur Financier
283, route d’Arlon
L-1150 Luxembourg

or by e.mail at the following address: direction@cssf.lu